Artikelns syfte är att förklara hur du som lärare enklast använder Microsofts filuppladdare när du vill lägga till filer i en uppgift eller planering.
- Filuppladdaren öppnas alltid i ett nytt fönster. Det innebär att din webbläsare måste vara inställd för att tillåta popup-fönster.
- Filer som du ska ladda upp måste finnas - eller först laddas upp - i din OneDrive eller i ett Sharepoint-bibliotek som delats med dig.
Hitta dina teams filer
Det enklaste sättet att hitta ditt teams filer är att klicka på (A) Visa mer.
- B) Under rubriken Senaste visas dina nyligen öppnade mappar.
- C) Under rubriken Dina team visas alla dina kopplade grupper vars filer är delade med dig. Klicka på en grupp för att se gruppens filer.
Övrig funktionalitet
- A) Klicka på knappen för att ladda upp en ny fil till din OneDrive.
- B) I mappen Mina filer finns de filer som är sparade i din OneDrive.
- C) I mappen Ny visas dina senast använda filer.
- D) I mappen Delad visas de filer som delats med dig.
- E) Under rubriken Snabbåtkomst visas en lista över dina teams delade dokumentbibliotek.
- Obs! Under Snabbåtkomst kan det vara svårt att förstå vilka dokumentsbibliotek som visas och varför just dessa visas. Vilka bibliotek som visas kan uppfattas som slumpmässigt.
- Tips! Om dokumentsbiblioteken har långa namn kommer de inte få plats. Om du använder en dator kan du hålla muspekaren ovanför namnet för att se hela namnet.
För att lägga till: Markera de filer som du vill bifoga och klicka på Välj.
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan