Lärare - Hantera uppgifter i planering

  • Uppdaterad

1. KlickaLägg till innehåll

mceclip0.png

2. KlickaUppgifter
mceclip1.png

3. Ett uppgiftsblock skapas upp, i detta visas

  • A) Innehållsikon - visar vilken innehållstyp du arbetar med
  • B) Skriv rubrik - Lägg till en rubrik för uppgiftsblocket. Detta fält kan lämnas tomt. 
  • C) Soptunnan - tar bort uppgiftsblocket och alla tillagda uppgifter från planeringen, (uppgifter som skapats finns kvar, men kommer inte längre att vara kopplade till planeringen om blocket tas bort)
  • D) Pilarna - flytta uppgiftsblocket upp eller ned (krävs att det finns mer än ett block tillagt
    mceclip2.png

4. Välj

  • A) Sök uppgift - om du har skapat en uppgift sedan tidigare kan du söka efter uppgiften och koppla den till en planering. Klicka här för instruktion.
  • B) Skapa uppgift - Instruktion för hur du skapar en uppgift hittar du genom att klicka här
  • C) Skapa gruppuppgift - Instruktion för hur du skapar en gruppuppgift hittar du genom att klicka här
    mceclip3.png

5. När du har sökt efter/skapat en uppgift läggs uppgiften till och kopplas till planeringen.

mceclip5.png

6. Klicka

  • A) Soptunnan - tar bort uppgiften från planeringen (uppgiften kommer att finnas kvar i systemet men inte längre vara kopplad till planeringen).
  • B) Sök uppgift, Skapa uppgift, Skapa gruppuppgift för att lägga till ytterligare uppgifter
    mceclip4.png

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Var denna artikel till hjälp?