-
Kontrollera att samma identifierare på personen används både i Skola24 och Haldor (dvs antingen personnummer på båda ställen, alternativt epost på båda ställen).
- Används personnummer, kontrollera att personen har samma personnummer i Skola24 som i Haldor som i Azure/Entra. Synk med personnummer kan ibland ta två dygn innan det slagit igenom hela vägen.
- Används e-post, kontrollera att personen har samma e-post-adress i Skola24 som i Haldor och i Azure/Entra.
-
Säkerställ att schemat är publicerat för både personal och elever i Skola24.
- Detta är den absolut vanligaste orsaken till varför inte schemat visas i Haldor
- Efter att det publicerats behöver det även synkroniseras mellan Skola24 och Haldor, vilket normalt görs varje natt, schemat syns därmed först dagen efter det publicerats i Skola24.
- Notera att schemat endast synkroniseras framåt, inte för passerad tid.
-
Är schemaintegrationen ny?
Säkerställ från din Haldor Supportkontakt att det finns klartecken från Haldor på att schemaintegrationen är uppsatt för aktuell skola.
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan