Supportkontakt - Supportärende

  • Uppdaterad

För att du ska få support effektivt är det viktigt att ärendet innehåller nödvändig information.

I Haldor Education finns en supportknapp som hjälper dig att få fram viktig information till ditt supportärende.

 

  1. Klicka på supportknappen nere till höger.


  2. Välj "Rapportera problem"

  3. Välj att skicka mejl (då öppnas din mailklient med informationen med)
    eller kopiera texten (klicka på kopierasymbolen uppe till höger) för att själv klistra in i ett mejl.

 

Tänk på att få med följande delar i din beskrivning:

 

Rubrik/Ämne: Vad handlar ärendet om.

Problembeskrivning: Beskriv själva problemet, helst med skärmbilder, så att det framgår vad det är som går fel eller vad som är problemet.

Eventuella felmeddelanden: Kopiera gärna meddelandet.

Exakta namn: Ange exakt namn på Grupp, Uppgift, Planering, Person (mailadress) osv.

Vem har problemet: Mailadress (Ge exempel om det är flera)

 

Exempel på ärende som innehåller tillräcklig information för att börja hantera det direkt:

Hej,

larare1@exempel.se öppnar via datorn app.haldor.se utvecklingssamtalet "Utvecklingssamtal 16/6" på Elevängens Skola skapat för mentorsgruppen "Klass 3A mentor". Öppnar mötesinstans för elev1@exempel.se.

När man försöker titta på omdömet visas en laddindikator men inget mer händer och inget felmeddelande visas.
Detta gäller samtliga mentorer för denna grupp, t.ex. larare2@exempel.se, men inte för andra mentorer på skolan.

Senaste försöket gjordes 2021-11-10 13:27 av larare1@exempel.se.

 

blobid0.png

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Var denna artikel till hjälp?