För att du ska få support effektivt är det viktigt att ärendet innehåller nödvändig information.
I Haldor Education finns en supportknapp som hjälper dig att få fram viktig information till ditt supportärende.
- Klicka på supportknappen nere till höger.
- Välj "Rapportera problem"
- Välj att skicka mejl (då öppnas din mailklient med informationen med)
eller kopiera texten (klicka på kopierasymbolen uppe till höger) för att själv klistra in i ett mejl.
Tänk på att få med följande delar i din beskrivning i supportärendet:
Rubrik/Ämne: Vad handlar ärendet om.
Problembeskrivning: Beskriv själva problemet, helst med skärmbilder, så att det framgår vad det är som går fel eller vad som är problemet.
Eventuella felmeddelanden: Kopiera gärna meddelandet.
Exakta namn: Ange exakt namn på Grupp, Uppgift, Planering, Person (mailadress) osv.
Vem har problemet: Mailadress (Ge exempel om det är flera)
Information från "Rapportera problem": Kopierad text från Rapportera problem beskrivet ovan.
Exempel på ärende som innehåller tydlig och utförlig information för att börja hantera det direkt:
Hej,
larare1@exempel.se öppnar via datorn app.haldor.se utvecklingssamtalet "Utvecklingssamtal 16/6" på Elevängens Skola skapat för mentorsgruppen "Klass 3A mentor". Öppnar mötesinstans för elev1@exempel.se.
När man försöker titta på omdömet visas en laddindikator men inget mer händer och inget felmeddelande visas.
Information från supportknappens Rapportera problem:
User Email: haldor.personal@haldorskola.se
User ID: a803761d-30a5-4bf0-8ac3-7d3901b38f9c
Roles: MENTOR, SCHOOL_ADMINISTRATOR, TEACHER
Page ID: https://app.haldor.se/
School ID: 763
TimeStamp: 2023-11-11, kl. 11:18
Session ID: 1mF82p
Browser: Chrome, version: 124.0.0.0, device: desktop
Detta gäller samtliga mentorer för denna grupp, t.ex. larare2@exempel.se, men inte för andra mentorer på skolan.
Senaste försöket gjordes 2023-11-10 13:27 av larare1@exempel.se.
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan